Succes hos A4 skal sikre vækst

NYHED: LOs ugebrev A4 har på tre år haft succes med at præge samfundsdebatten i lønmodtagerretning. Nu følger næste etape med at sætte dagsordenen på arbejdspladserne og udvikle mediet til en egentlig tænketank.
Rasmus Nielsen

A4 har i kraft af en meget professionel journalistisk indsats formået at levere noget nyt, offensivt og kreativt journalistisk ved. kommunikationen fra en interesseorganisation

Lisbeth Knudsen
DR-nyhedsdirektør, tidligere direktør for A-pressen
Fakta
Ugebrevet A4 udkom første gang 8. april 2002. Udgiveren LO betaler driften med 15 mio. kr. årligt, hvoraf 8-9 mio. kr. går til trykning og distribution. Kun ca. 100 abonnenter betaler 900 kr. i årsabonnement.

Udgives i 27.000 trykte frieksemplarer, hvoraf 24.000 går til LO-medlemmer, resten til politikere, forskere, embedsmænd og journalister.

www.ugebreveta4.dk har ugentligt ca. 150.000 sidevisninger, fordelt på ca. 3.300 unikke brugere, der besøger tiden i snit ca. 12 minutter. Hver mandag morgen sendes gratis nyhedsbrev til 8.000 abonnenter.


Kilde: Ugebrevet A4
"... en analyse, der offentliggøres af LOs ugebrev A4."

Sådan har det ofte lydt i døgnets dagsordensættende morgen-radioaviser, siden LOs nyskabelse A4 udkom før første gang for tre år siden.

Successen er hjemme og skal i følge redaktør Bent Winther gerne bruges til at udvikle A4 til en blanding af medium og tænketank.

"Vi vil meget gerne udvikle A4 til at være mere end et ugebrev. Det kan være alt fra at danne en egentlig tænketank, der anvender udvidede analyser fra redaktionen, til at afholde konferencer," siger Bent Winther (40) til Altinget.

Altinget logoSundhed
Vil du læse artiklen?
Med adgang til Altinget sundhed kommer du i dybden med Danmarks største politiske redaktion.
Læs mere om priser og abonnementsbetingelser her
0:000:00