Pressemeddelelse: Jernbaner løb med 2/3 af pengene

v\:* {behavior:url(#default#VML);}o\:* {behavior:url(#default#VML);}w\:* {behavior:url(#default#VML);}.shape {behavior:url(#default#VML);}   3. december 2009   PRESSEMEDDELELSE       Jernbaner løb med 2/3 af pengene   Motorvejene fik den sidste bid af de 94 mia. anlægskroner daonsdagens trafikforlig fordelte 7 mia. kroner af Infrastrukturfonden. Men jernbanerneløber med cirka 2/3 af de samlede investeringer.        ”Deter meget positivt, at de sidste 7 mia. kroner i Infrastrukturfonden tilgodesernogle vejstrækninger hvor trængslen aktuelt og på kort sigt er til stor skadefor trafikken”, siger sekretariatschef i Dansk Vejforening   ”Derer ikke andre løsningsmuligheder der på kort sigt kan hjælpe f.eks.Køgebugt-motorvejen og derfor ville det ikke give mening at se bort fra at udvidedisse motorveje”, tilføjer Søren Bülow   ”Nårman gør det endelige regnestykke for Infrastrukturfonden op, får jernbanernecirka 2/3 af pengene så man kan vist ikke sige at vejene er blevet favoriseretpolitisk. Desuden tilgodeser en del af vejinvesteringerne busser, såprioriteringen af kollektiv trafik i Infrastrukturfonden må samlet set kaldesmassiv”.   Fordeling i Infrastrukturfonden (egne beregninger)       -                         Henvendelsevedrørende denne pressemeddelelse kan rettes til Dansk Vejforening   Dansk Vejforening