svarer 
Benny Engelbrecht

Transportudvalget spørger transportministeren, Benny Engelbrecht, om kommentar til henvendelse af 29/11-21 fra STOP Lynetteholm vedrørende Lynetteholm-projektet

Ministersvar er robotgenereret indhold, der oprettes automatisk på basis af Folketingets database over de spørgsmål, der stilles af Folketingets medlemmer og besvares af regeringens ministre. Overskrifterne er skrevet af Altinget. Altinget tager forbehold for fejl i indholdet.

B 25, Spørgsmål 1
Vil ministeren kommentere henvendelsen af 29/11-21 fra STOP Lynetteholm vedrørende Lynetteholm-projektet, jf. B 25 - bilag 1?

Svar fra tirsdag den 30. november 2021
Vil ministeren kommentere henvendelsen af 29/11-21 fra STOP Lynetteholm vedrørende Lynetteholm-projektet, jf. B 25 - bilag 1?

Svar:

Da jeg først har modtaget spørgsmålet dagen inden behandlingen af B25, har jeg ikke mulighed for – inden behandlingen i Folketingssalen – at kommentere i detaljer på henvendelsen fra STOP Lynetteholm. Jeg vil dog gerne tilbyde at oversende en grundigere gennemgang af henvendelsen til Transportudvalget forud for udvalgets behandling af B 25.

På nuværende tidspunkt må jeg derfor helt overordnet henvise til, at der er udført miljøvurderinger af anlægget af Lynetteholm, som lå til grund for, og indgik i, anlægsloven for Lynetteholm. Denne anlægslov vedtog et meget bredt flertal i Folketinget i samlingen 20/21. Miljøvurderingerne med dertilhørende baggrundsrapport kan læses på Trafikstyrelsens hjemmeside.

Herudover kan jeg henvise til, at der var en meget grundig behandling af det føromtalte lovforslag, som omfattede 4 samråd, 3 tekniske gennemgange, 1 eksperthøring samt besvarelse af 194 udvalgsspørgsmål til lovforslaget.

Endvidere har jeg i denne folketingssamling indtil videre besvaret to samrådsspørgsmål omhandlende Lynetteholm samt en del udvalgsspørgsmål.

Det er den umiddelbare vurdering, at alle de i henvendelsen rejste spørgsmål er grundigt behandlet i ovennævnte sammenhænge, men jeg vil som indledningsvis nævnt gerne tilbyde at oversende en grundigere punktvis besvarelse til udvalget.

Side
0:000:00