Ny Arla direktør skal få forbrugerne tilbage

NYHED: I en alder af 42 år er Peder Tuborgh klar til overtage roret i Arla Foods. Forbrugerne og samarbejdet med de små mejerier skal prioriteres, fastslår han.
Mikael Børsting

Det ligger mig meget på sinde, at vi i Arla Foods formår at udvikle vores evne til at forstå og servicere forbrugerne med de rette produkter i alle de lande

Peder Tuborgh
Administrerende direktør i Arla Foods
Peder Tuborgh begyndte sin karriere i MD Foods, da han som 24-årig blev produktchef for datterselskabet i Tyskland. Siden er det gået stærkt, og han har blandt andet været marketingchef i datterselskabet Danya Foods i Saudi-Arabien og direktør for Division Danmark.

Siden 2002 har han været en del af koncernledelsen med ansvar for blandt andet Norden og Division Danmark. Og nu er han altså klar til at bestride en af de absolutte topposter i dansk erhvervsliv.

Service til forbrugerne
"Det ligger mig meget på sinde, at vi i Arla Foods formår at udvikle vores evne til at forstå og servicere forbrugerne med de rette produkter i alle de lande, hvor vi er repræsenteret," siger Peder Tuborgh.

Peder Tuborgh betegnes i mejeribranchen som fremtidens mand. Han har de egenskaber, der skal til, for at føre Arla videre og specielt hans undskyldende linje over for forbrugerne - i sagerne om Arlas optræden over for mindre konkurrenter - har gjort, at valget faldt på ham. Der skal ro omkring Arla Foods.

0:000:00