KL om skolepolitikken: Reformen har vist os, hvordan man ikke skal gøre

KL hylder det aktuelle samarbejde om folkeskolen mellem Folketinget, regeringen og aktørerne. Ifølge Thomas Gyldal Petersen, formand for KL's Børne- og Undervisningsudvalg, skabte folkeskolereformen fra 2014 en kamp om skolen, som er ved at blive afløst af en fælles kamp for skolen.

Thomas Gyldal Petersen og Pernille Rosenkrantz-Theil under KL’s Børn & Unge Topmøde i 2020.
Thomas Gyldal Petersen og Pernille Rosenkrantz-Theil under KL’s Børn & Unge Topmøde i 2020.Foto: Henning Bagger/Ritzau Scanpix
Tyson W. Lyall

Thomas Gyldal Petersen kan ikke huske, at den har været bedre.

Dialogen mellem KL, Folketinget, ministeren og aktørerne, når det handler om folkeskolen.

Som formand for KL's Børne- og Undervisningsudvalg oplever han aktuelt, at skolens interessenter trækker på samme hammel for skolen.

Altinget logoUddannelse
Vil du læse artiklen?
Med adgang til Altinget uddannelse kommer du i dybden med Danmarks største politiske redaktion.
Læs mere om priser og abonnementsbetingelser her
0:000:00