En kommunikativ kortslutning
Ingen forfatter
Ingen forfatter
Ingen forfatter
Af Rasmus JønssonDet har nærmest været pinligt at opleve den måde, politikerne har budt ind i forhold til medierne.
Rasmus Jønsson
Ekspert i politisk kommunikation
Ekspert i politisk kommunikation, cand. comm., RUC
47,9 procent af de danske vælgere brugte søndagen på at stikke forbi boksen og levere deres bidrag til demokratiet i form af to streger.
EP-valgkampen er overstået, Poul Nyrup og hans røde tropper blev sejrherren med omkring 1/3 af vælgernes krydser og taberne blev på papiret de EU-skeptiske politikere - samt Venstre.
Hvorfor gik det, som det gjorde? Gøres der status over den samlede EP-valgkamp er valgets store taber dog demokratiet. På intet tidspunkt i valgkampen er det lykkedes politikerne at slå en tone an, som har ramt vælgernes frekvens. En af de væsentligste årsager til dette er, at valgkampen lige fra start af har haft indlejret nogle kommunikative kortslutninger.