Forbrugerombudsmanden: Arla har overtrådt markedsføringsloven

KORT NYT: Arla får kritik af Forbrugerombudsmanden for at have overtrådt markedsføringsloven om skjult reklame, efter at en blogger har omtalt et Arla produkt, uden at det fremgik, at der var tale om reklame.

I en mailkorrespondance mellem Arla og en unavngiven blogger fremgår det ifølge Forbrugerombudsmanden ikke, at der var tale om en aftale mellem Arla og bloggeren, som skulle omtale produktet på sin blog, samt at indlægget på bloggen var skjult reklame, det oplyser Forbrugerombudsmanden på sin hjemmeside.

I den første mail kommenterede Arla i rosende vendinger bloggeren og spurgte desuden, om hun havde lyst til at smage på produktet Bubble Latte.

”Hvis du takker ja, skal du se det som en gave fra Arla. Du er velkommen til at tage billeder af produkterne og lægge dem på din Instagram-konto eller blog, men det er intet krav!” Stod der blandt andet.

0:000:00