DTL: Danske vognmænd forskelsbehandles

NYHED: DTL kan ikke se logikken i, at danske, men ikke udenlandske vognmænd skal have miljømærker på lastbilerne i de kommende miljøzoner.
Torbjørn Næs Bertelsen

Når Danmarks første miljøzone for tunge lastbiler åbner i København og Frederiksberg, bliver det kun pålagt danske vognmænd at leve op til miljøreglerne og anskaffe sig et miljømærke. Udenlandske lastbiler, der skal ind i zonen, bliver ikke pålagt at leve op til kravene for miljøzonen.

Det er DTL (Dansk Transport og Logistik) meget utilfreds med.

"Loven må hurtigst muligt ændres, så udenlandske køretøjer også pålægges miljøzonemærker. Det burde ikke være et problem. For hvis danske køretøjer kan pålægges at påsætte miljøzonemærker, når de skal køre i en række tyske byer - og det bliver de - så må det samme kunne pålægges udenlandske køretøjer i de danske miljøzoner," siger administrerede direktør i Dansk Transport og Logistik, Erik Østergaard.

Altinget logoMiljø
Vil du læse artiklen?
Med adgang til Altinget miljø kommer du i dybden med Danmarks største politiske redaktion.
Læs mere om priser og abonnementsbetingelser her
0:000:00