Regeringen holder fast i "Nej-tak" til reklamer

Ifølge regeringen opvejer fordelene ikke ulemperne ved en "Ja-tak"-ordning for reklamer. Den gamle ordning fastholdes, fordi "den giver mindre butikker muligheden for at forblive synlige og komme ud med deres tilbud til lokalmiljøet," siger erhvervsminister Morten Bødskov.

"Klimaeffekterne ved en Ja-tak-ordning er minimale, og miljøgevinsten i form af mindre papiraffald vil blive mindre over tid som følge af digitalisering af annoncemarkedet," lyder begrundelsen.
"Klimaeffekterne ved en Ja-tak-ordning er minimale, og miljøgevinsten i form af mindre papiraffald vil blive mindre over tid som følge af digitalisering af annoncemarkedet," lyder begrundelsen.Foto: Liselotte Sabroe/Ritzau Scanpix
Frederik Gjersen Hansen

Regeringen siger 'nej' til en "Ja-tak"-ordning for reklamer.

I stedet bliver det de gamle "Nej-tak"-klistermærker, som fortsat kan klistres på postkassen.

Det skriver Erhvervsministeriet i en pressemeddelelse.

0:000:00