Socialdemokratisk reframing

I sin faste klumme til Altinget om politisk kommunikation trækker Rasmus Jønsson udfordringerne op for den nye S-formand Helle Thorning-Schmidt. Hendes problem er, at Venstre og Fogh tegner så klart et billede af deres politik, at S fremstår som et plagiat.

Der ligger et kæmpe arbejde for Helle Thorning-Schmidt i forhold til at reframe på en række væsentlige politikområder, for i disse år sidder højrefløjen stort set på alle de vigtige frames.

Rasmus Jønsson
Cand. comm., RUC, ekspert i politisk kommunikation
Af Rasmus Jønsson
Cand. comm., RUC

Der er noget at se til i denne tid for Helle Thorning-Schmidt. Udover at hun skal sætte et nyt hold og udvikle et holdbart socialdemokratisk politisk projekt, skal hun også i gang med at udvikle en kommunikationsplatform, der kan føre til sejr ved næste valg.

Og det bliver noget af en mission, for hendes modstander, Anders Fogh, er en sand champ i disciplinen valgkamp, hvor han ved de sidste to valg har sat helt nye standarder i den politiske kommunikation.

Den kommunikationsplatform, som Helle Thorning meget hurtigt skal i gang med at udvikle, skal særligt på tre områder være meget fokuseret, hvis hun skal slå Fogh.

0:000:00