Lars Aagaard: Energi- og klimateltet er Folkemødets Orange Scene
INTERVIEW: I de næste dage slår energi- og klimabranchen for tredje gang pjalterne sammen i et fælles telt på Folkemødet. "Det handler om at lave noget, hvor folk ikke går i takt," siger Lars Aagaard, direktør i Dansk Energi.
Freja Søgaard
JournalistDet tror jeg, er den store forskel i år. At nu er det klima, det handler om
Lars Aagaard
Direktør i Dansk Energi
Da Dansk Energi startede med at deltage i Folkemødet havde hver organisation sit eget hvide telt med banner på, hvor de stod og råbte deres budskaber.
- Dansk Energi
- Bornholms Energi & Forsyning
- Energinet
- CONCITO
- CARE Danmark
- Drivkraft Danmark
- Det Økologiske Råd
- Dansk Industri
- Greenpeace
- Klimarådet
- Olie Gas Danmark
- State of Green
- Vækstfonden
- Wind Denmark
- Verdensnaturfonden
For tre år siden fik Lars Aagaard nok. Dansk Energi-direktøren mente ikke længere, at det kunne betale sig at deltage på den måde. Hverken i forhold til prisen eller den demokratiske debat.
Derfor fandt de på at lave et fælles tematelt med andre organisationer i stedet for blot at have deres eget.