To af Danmarks største dagligvarekoncerner sætter for første gang CO2-reduktionsmål

Købsmandskoncernen Dagrofa vil reducere CO2-udledningen fra egen drift med 20 procent inden udgangen af 2024. Salling Group sætter mål om 50 procents reduktion i 2030 og har samtidig tilmeldt sig anerkendt klimastandard for virksomheder.  

"For os handler det om at sætte et realiserbart mål," siger CSR-chef i Dagrofa, Henrik Bernhard Johannsen. Købmandskoncernen vil skære en femtedel af sine udledninger på tre år. Her besøger han Meny i Rødovre Centrum.
"For os handler det om at sætte et realiserbart mål," siger CSR-chef i Dagrofa, Henrik Bernhard Johannsen. Købmandskoncernen vil skære en femtedel af sine udledninger på tre år. Her besøger han Meny i Rødovre Centrum.Foto: Arthur Cammelbeeck/Altinget
Rasmus Raun Westh

Et spøgelse går gennem dagligvarebranchen – et bæredygtigt spøgelse.

Noget tid efter konkurrenten COOP er Salling Group og Dagrofa, Danmarks henholdsvis største og tredjestørste dagligvarekoncern, klar med CO2-reduktionsmål.

Inden 2030 skal Salling Group, der blandt andet ejer Netto, Føtex og Bilka, have reduceret sin udledning med 50 procent.

0:000:00