Organisationsændringer hos VisitDenmark

Sparekrav og øget fokus på digitale markedsføringsindsatser danner baggrunden for en ny strategi og organisationsændringer hos turistrådet.

Minna Møbjerg Stevnhoved

Nye trends som digitalisering og deleøkonomi danner ifølge turistrådet baggrunden for nye organisationsændringer, der skal fremtidssikre VisitDenmark gennem "forenkling og ensretning af arbejdsgange og optimering af processer samt yderligere styrkelse af de digitale processer."

Det indebærer blandt andet en øget centralisering i København, nedlæggelsen af omkring 22 stillinger og samlingen af projekt- og aktivitetsudvikling ift. forskellige partnere i en samlet forretningsudviklingsenhed.

Disse ændringer ventes samtidig at give en økonomisk besparelse på omkring 5,8 millioner kroner, hvilket er påkrævet grundet sparekrav, som implementeres gennem et årligt fald i basisbevillingen frem til 2019. Direktør Jan Olsen mener dog ikke, at dette er den primære grund til ændringerne:

Altinget logoKultur
Vil du læse artiklen?
Med adgang til Altinget kultur kommer du i dybden med Danmarks største politiske redaktion.
Læs mere om priser og abonnementsbetingelser her
0:000:00