Miljøstyrelsen modtager kommunikationspris

HÆDER: Kampagnen "Hudallergi - en partner for livet", som blandt andre Miljøstyrelsen står bag, har modtaget Dansk Kommunikationsforenings Kom-pris'09.

I samarbejde med bureauet Tejlmann og Co har Miljøstyrelsen og Miljøministeriet vundet Dansk Kommunikationsforenings Kom-pris'09 for bedste landsdækkende kommunikationsprojekt. Kampagnens formål var at nedbringe helt unge pigers forbrug af parfume og hårfarvning.

9. november blev der afholdt Kom-dag'09, hvor vinderne af det bedste landsdækkende kommunikationsprojekt blev kåret. Branchen har været inviteret til at indstille kommunikationsprojekter til prisen, og det var kampagnen "Hudallergi - en partner for livet", der løb af med sejren.

Kampagnen har med undertitlen "Makeover - til dig der gerne lider for skønheden" sat fokus på hudallergis påvirkning af udseendet. På kampagnesitet, der på en måned havde 30.000 besøgende, var det muligt at uploade portrætbilleder og dermed se sig selv med hudallergi. Derudover havde en række kendte ambassadører ladet sig sminke, som om de havde hudallergi.

Udfordrende målgruppe
Kampagnens målgruppe var unge piger mellem 13 og 16 år, der ikke kender til de risici, der er forbundet med eksempelvis hårfarvning. Ifølge dommerkommiteen, der bestod af syv kommunikationsdirektører fra forskellige virksomheder, var det især en bedrift at nå denne målgruppe.

Altinget logoMiljø
Vil du læse artiklen?
Med adgang til Altinget miljø kommer du i dybden med Danmarks største politiske redaktion.
Læs mere om priser og abonnementsbetingelser her
0:000:00