Det skriver DTU om IC4-togenes bremseevne

DOKUMENTATION: DTU har udført en udredningsopgave for DSB og Transportministeriet om IC4-togets bremseevne. Du kan læse hele rapporten og dens hovedkonklusioner her.

I november 2011 overskred et IC4-tog et sikkerhedspunkt ved Marslev på Fyn med 550 meter. En undersøgelse foretaget af Danmarks Tekniske Universitet viser, at glatte skinner var den primære årsag til hændelsen og altså ikke en teknisk fejl på de ellers så udskældte IC4-tog.

Du kan læse hele midtvejsrapporten her: 

DTU har udført en udredningsopgave for DSB og Transportministeriet om IC4-togets bremseevne. Baggrunden herfor er, at et IC4-tog ved en hændelse i Marslev i november 2011 havde en ekstraordinært lang bremselængde og overskred det punkt, hvor det skulle have standset, med ca. 550 meter.

Altinget logoTransport
Vil du læse artiklen?
Med adgang til Altinget transport kommer du i dybden med Danmarks største politiske redaktion.
Læs mere om priser og abonnementsbetingelser her
0:000:00