Der bør stilles krav til design og aggressiv markedsføring af uigennemskuelige spilplatforme. Sådan kan vi undgå, at flere børn og unge om fem år optræder i statistikken over danskere med pengespilsproblemer, skriver Anne Juel Jørgensen.
Vi bliver nødt til at acceptere, at vi aldrig får endegyldigt påvist sammenhængen mellem skærmtid og mistrivsel, skriver Aida Bikic, der mener, at Svend Brinkmann og andre går og venter på et uopnåeligt studie.
Hvordan blev sociale platforme og gaming så vigtig en del af børns liv og relationer, mens vi voksne havde travlt med meget andet? Ny stor undersøgelse viser, at børn har lynuddannet sig selv til at navigere i de farlige hjørner af et digitalt liv, skriver Lisbeth Knudsen.
En ny regering bør have fokus på digitaliseringens skyggesider i arbejdet for bedre trivsel blandt børn og unge, skriver Dorte Ågård, David Madsen og Heidi Als Ringheim på vegne af netværket Tech & Trivsel.
Toggle ads