Rud Pedersen: Politikerne skal samle appetit til ny digitaliseringsstrategi

Med en ny digitaliseringsstrategi på vej er det på tide, at politikere og virksomheder kommer med konkrete forslag til, hvordan Danmark kan blive bedre gennem digitalisering, skriver direktører i Rud Pedersen.

Digitalt coronapas og
smittestops-app var essentielle værktøjer i at få samfundet til at køre videre under coronakrisen.
Alligevel er der så godt som
ingen politisk debat om, hvad vi skal bruge digitaliseringen til over de
kommende år, skriver Rud Pedersen.
Digitalt coronapas og smittestops-app var essentielle værktøjer i at få samfundet til at køre videre under coronakrisen. Alligevel er der så godt som ingen politisk debat om, hvad vi skal bruge digitaliseringen til over de kommende år, skriver Rud Pedersen.Foto: Signe Goldmann/Ritzau Scanpix

I den aktuelle udgave af Altingets magasin kan man læse, at Danmarks digitale førerposition er truet blandt andet, fordi vi i skrivende stund stadig venter på at få en ny offentlig digitaliseringsstrategi til at afløse dén, der udløb i 2020. 

Samtidig skrev Berlingskes klummeskribent Amalie Lyhne forleden, at ingen politikere tager ansvar for Danmarks digitale udvikling.

”Den digitale udvikling flyver afsted og ændrer vilkårene i alle dele af samfundet. Derfor er det skamløst, at hele den politiske klasse virker så uendeligt ligeglad.”

Altinget logoDigital
Vil du læse artiklen?
Med adgang til Altinget digital kommer du i dybden med Danmarks største politiske redaktion.
Læs mere om priser og abonnementsbetingelser her
0:000:00