På uddannelsesområdet bør vi fokusere på, hvordan vi kan bruge AI til vores fordel. AI kan nemlig være en kærkommen hjælp til både elever, lærere og skoler, hvis vi omfavner det med åbent sind og visionær tankegang, skriver Tina Voldby.
Statsminister Mette Frederiksen kritiserer med rette den nådesløse debat på de sociale medier. Men de politiske partier har selv gjort sig dybt afhængige af tech-giganternes platforme, skriver Thomas Larsen.
Den politiske aftale om skærmbrug i dagtilbud forholder sig til en forsvindende lille del af den pædagogiske virkelighed ude i dagtilbuddene, og den overser relevante og betydningsfulde aktiviteter i en nutidig pædagogik, skriver Stine Liv Johansen.
Kan vi bruge AI til at udvikle vores demokrati, eller kommer teknologiudviklingen til at skubbe os endnu længere ad den forkerte vej? Hvordan undgår vi, at AI bliver et monster, ligesom globaliseringen blev det? To centrale spørgsmål til politikerne.
Toggle ads