DI Rådgiverne vedtager retningslinjer for god rådgiveradfærd

Virksomhederne i DI Rådgiverne har for første gang lavet adfærdsregler for en samlet branche.

Branchedirektør Katrine Ellersgaard Nielsen fortæller, at de nye retningslinjer skal forsikre beslutningstagere og kunder om, at branchen tager sit ansvar alvorligt.
Branchedirektør Katrine Ellersgaard Nielsen fortæller, at de nye retningslinjer skal forsikre beslutningstagere og kunder om, at branchen tager sit ansvar alvorligt.Foto: Sif Meincke
Sine Riis Lund

Rådgivningsvirksomheder ønsker at fremme etik, kvalitet og professionalisme for at forbedre deres omdømme.

Derfor vedtog medlemsvirksomhederne i DI Rådgiverne tirsdag et sæt retningslinjer for god rådgiveradfærd på årets generalforsamling.

“DI Rådgiverne har altid talt for en sylespids moralsk kompasnål i branchen, men nu har vi skrevet retningen ned, så vi kan holde hinanden op på, at medlemmer i vores fællesskab skal leve op til vores fælles standarder,” siger branchedirektør Katrine Ellersgaard Nielsen i en skriftlig kommentar.

Altinget logoEmbedsværk
Vil du læse artiklen?
Med adgang til Altinget embedsværk kommer du i dybden med Danmarks største politiske redaktion.
Læs mere om priser og abonnementsbetingelser her
0:000:00