Lockheeds pr-indsats under vingerne hos tidligere Gripen-lobbyister

Efter at have stået på sidelinjen i mere end to år, så får public affairs-firmaet Rud Pedersen nu igen berøring med kampflykonkurrencen. I hvert fald indirekte. For lobbyfirmaet, der arbejdede intensivt for SAAB indtil svenskerne trak sig ud af den danske konkurrence i juli 2014, har nemlig skabt et nyt datterselskab, der skal arbejde med pr.

Til det formål har man blandt andet hentet Morten Lintrup, der i sit firma anothercommunication havde F-35 producenten Lockheed Martin som kunde. Lintrup bliver direktør for det nye pr-firma, der har fået navnet King Street PR. Lockheed Martin følger med over i King Street PR. Rud Pedersens ærkerival, Lead Agency, vil dog fortsat varetage Lockheed Martins public affairs-indsats. Men mon ikke Rud Pedersen gerne så det ændret.

Det bliver interessant at se hvor mange af Rud Pedersens våbenkunder, som King Street PR skal arbejde for. Rud Pedersen arbejder for Scania i forhold til lastbilkonkurrencen og for Thales og Raytheon i forhold til indkøbet af radarer (og måske en dag missiler) til ballistisk missilforsvar.

Login

  • Anmeld

    Anker Steen Sørensen

    Interessant, men lidt systemkendskab, brugerønsker og leverandørens formåen til at opfylde de ønsker burde være en selvfølge. Alene at italesætte et produkt er ikke en succes hvis brugeren ikke er tilfreds.
    Sælger og bruger skal være tilfreds. Hvis så også køberen er det, så nærmer vi os et rigtig godt resultat.
    Good luck.