Berlingske Media efter Radio LOUD-køb: "Absurd" at tale om fremtidig forretningsmodel

KØB: Radio LOUDs programmer bliver downloadet 11.000 gange om ugen efter et halvt års tid i æteren. Nu har Berlingske Media købt sig ind i ungdomsradioen for at blive klogere på målgruppen.

"Vi synes, at Radio LOUD har fat i nogle spor, som er interessante. Det vil vi gerne være med til," siger Berlingske Media-chef Anders Krab-Johansen.
"Vi synes, at Radio LOUD har fat i nogle spor, som er interessante. Det vil vi gerne være med til," siger Berlingske Media-chef Anders Krab-Johansen.Foto: Mads Joakim Rimer Rasmussen/Ritzau Scanpix
Maja Hagedorn

Alle, der starter nyt, ved, at det tager lidt tid, inden man finder sine egne ben og får hul igennem til et marked. Det gælder selvfølgelig også LOUD.

Anders Krab-Johansen
Koncernchef i Berlingske Media

Nul lyttere i målgruppen, kritiske samråd i Folketinget og en opsang fra kulturminister Joy Mogensen (S).

Radio LOUDs første halve år har været præget af flere negative end positive overskrifter.

Men mandag var der gode nyheder for ungdomsradioen. Berlingske Media sluttede sig nemlig til ejerkredsen efter at have købt 40 procent af radiostationen.

0:000:00