Direktør i Nordea-fonden: Museer skal tænke nyt for at få penge

INTERVIEW: Nordea-fonden snævrer sin strategi ind og vil fremover fokusere på blandt andet småbørnsområdet og på at få flere danskere ud i naturen. Og så får lokale initiativer lettere adgang til fondens midler.

”Vi skal have flere danskere ud under blå himmel, så
vi kan få flere naturoplevelser ind i hverdagen,” siger Henrik Lehmann Andersen, direktør i Nordea-fonden. 
”Vi skal have flere danskere ud under blå himmel, så vi kan få flere naturoplevelser ind i hverdagen,” siger Henrik Lehmann Andersen, direktør i Nordea-fonden. Foto: Nordea-fonden
Carsten Terp Beck-Nilsson

Få os dog for dælen ud i landskaberne i stedet for at lade os stå indenfor og kigge på malerierne.

Henrik Lehmann Andersen
Direktør, Nordea-fonden

”Vi skal have flere danskere ud under blå himmel, så vi kan få flere naturoplevelser ind i hverdagen.”

Det er en af pointerne i en nye strategi for Nordea-fonden, der årligt uddeler lidt over 100 millioner kroner til kulturområdet.

Ifølge Nordea-fondens direktør, Henrik Lehmann Andersen, kommer den nye strategi også til at få betydning for kulturinstitutionerne, hvis de fortsat vil gøre sig forhåbninger om fondsmidler.

0:000:00