Netcompany og Trifork skal udvikle digitalt coronapas

Det bliver Netcompany og Trifork, der skal udvikle det danske digitale coronapas, der skal bidrage til genåbningen af Danmark. Finansministeriet forventer, at den samlede pris for coronapasset vil ende på omkring 50 millioner kroner.

Netcompany og Trifork skal udvikle en digital udgave af coronapasset, der skal være klar i maj.
Netcompany og Trifork skal udvikle en digital udgave af coronapasset, der skal være klar i maj.Foto: Henning Bagger/Ritzau Scanpix
Christoffer Lund-Hansen

Efter en indkøbsproces på bare seks dage har Sundhedsdatastyrelsen og Digitaliseringsstyrelsen valgt leverandørene til det digitale coronapas i Danmark.

Valget er faldet på Netcompany og Trifork, skriver Digitaliseringsstyrelsen i en pressemeddelelse

Dermed går udviklingen af coronapasset ind i sin sidste fase, hvor Digitaliseringsstyrelsen og Sundhedsdatastyrelsen indgår i en tæt udviklingsproces med aktører fra erhvervs- og kulturlivet. 

0:000:00