Ny radiostation afviser at blive reklamesøjle for kulturinstitutionerne

PUBLIC SERVICE: Radiokanalen Loud, der søger om at sende på den kommende dab-kanal, kan sagtens gå kritisk til kulturinstitutionerne, selvom de udgør en partnerskabskreds bag foretagendet, mener direktør.

Popstjernen Taylor Swift, der spiller til Roskilde Festival 2020, vil blive en naturlig del af kulturdækningen, hvis Loud får sendetilladelse på DAB. Kanalen afviser, at dækningen bliver reklamesøjle for partnerkredsen.<br>
Popstjernen Taylor Swift, der spiller til Roskilde Festival 2020, vil blive en naturlig del af kulturdækningen, hvis Loud får sendetilladelse på DAB. Kanalen afviser, at dækningen bliver reklamesøjle for partnerkredsen.
Foto: Mario Anzuoni/Ritzau Scanpix
Peter Pagh-Schlegel

Det her partnerskab gør det meget tydeligt, at der er nogle relationer, som man skal være opmærksom på.

Unni From
Lektor i journalistik og medievidenskab, Aarhus Universitet

Det er ikke en forretningsaftale, men et partnerskab på baggrund af viden og kompetencer. Det vil jeg meget gerne stå på mål for om et års tid, at det er noget, vi har overholdt.

Ann Lykke Davidsen
Direktør, Loud

Popstjernen Taylor Swift er næste års hovednavn på Roskilde Festival.

Derfor er det nærliggende, at hun også bliver genstand for en masse kulturformidling på radiokanalen Loud, der har ansøgt om sendetilladelse til den nye aktualitets- og kulturkanal på DAB. Det oplyser kanalen selv.

Bag kanalen står blandt andet Roskilde Festival og en række andre kulturinstitutioner (bl.a. spillestedet Vega, teatret Mungo Park, Nationalmuseet, Ungdomsbureaet og museet Enigma), der som såkaldt partnerskabskreds skal bidrage med vidensdeling, programudvikling og inddragelse af unge brugere.

Altinget logoKultur
Vil du læse artiklen?
Med adgang til Altinget kultur kommer du i dybden med Danmarks største politiske redaktion.
Læs mere om priser og abonnementsbetingelser her
0:000:00