Arla anmeldes for vildledende markedsføring

NATUR: Danmarks Naturfredningsforening og Forbrugerrådet anmelder nu Arlas reklamer 'Tættere på Naturen' for vildledning.
Anders Jerking

Kritikken af Arlas 'Tættere på Naturen'-reklamer fortsætter. For er par uger siden kritiserede Socialdemokraternes miljøordfører, Mette Gjerskov, og seniorforsker Rasmus Ejrnæs i Altinget reklamerne for at være vildledende.

Nu har Danmarks Naturfredningsforening (DN) og Forbrugerrådet (FBR) meldt reklamerne til Fødevareregion Vest for at være vildledning og dermed i strid med fødevarelovgivningen.

I anmeldelsen skriver organisationerne, at Arlas reklamefilm med dyr og idylliske naturlandskaber "giver et indtryk af, at produkterne produceres i balance med naturen, hvilket konventionel landbrugsproduktion bestemt ikke gør." Organisationerne understreger, at vildledningen er alvorlig, fordi produkterne i Arlas reklamer er konventionelle og ikke økologiske.

Altinget logoMiljø
Vil du læse artiklen?
Med adgang til Altinget miljø kommer du i dybden med Danmarks største politiske redaktion.
Læs mere om priser og abonnementsbetingelser her
0:000:00