Rasmus Jarlov vil have trafikken til at glide

NYVALGT: Konservatives nye transportordfører er Rasmus Jarlov. Han vil arbejde for at gøre det nemmere at komme frem i trafikken. Det skal blandt andet ske med en havnetunnel i København.

38-årige Rasmus Jarlov (K) vil kæmpe for, at det er nemmere at komme frem i trafikken.
38-årige Rasmus Jarlov (K) vil kæmpe for, at det er nemmere at komme frem i trafikken.
Emma Qvirin Holst

Der er også store vigtige projekter i Østjylland, som vi er nødt til at sætte i gang for at afhjælpe trafikproblemerne.

Rasmus Jarlov (K)
Transportordfører

Folketingsvalget bød på tre nye ansigter blandt transportordførerne. Et af dem er 38-årige Rasmus Jarlov (K), der er valgt for Konservative i Københavns Omegns Storkreds.

Med sig ind i Folketinget bringer han en personlig mærkesag om at få gennemført havnetunnelen i København. For ham er fremtidens udfordring på transportområdet nemlig at sikre, at der er plads nok på vejene.

”Det er vigtigt, at trafikken ikke sander til,” siger Rasmus Jarlov.

Dokumentation

Blå bog: Rasmus Jarlov
Født 29. april 1977 i Aarhus.

Medlemsperiode
Folketingsmedlem for Det Konservative Folkeparti i Københavns Omegns Storkreds fra 18. juni 2015.
Folketingsmedlem for Det Konservative Folkeparti i Københavns Storkreds fra 1. september 2010 til 15. september 2011.
Midlertidigt folketingsmedlem for Det Konservative Folkeparti i Københavns Omegns Storkreds fra 12. januar 2010 til 31. august 2010 (stedfortræder for Charlotte Dyremose).

Uddannelse og erhverv
Cand.merc. (Applied Economics and Finance), Handelshøjskolen i København, fra 2001 til 2003.
HA (almen), Handelshøjskolen i København, fra 1998 til 2001.
Reserveofficer, Flyvevåbnet, fra 1996 til 1998.
Matematisk student, Ordrup Gymnasium, 1996.

Stifter og ejer, Hamlet Tours, fra 2012.
Rotationsprogram i virksomheden og mellemleder i forskningsrådet, Novo Nordisk A/S, fra 2004 til 2010.
Forelæser og ekstern lektor i finansiering, Handelshøjskolen i København, fra 2003.

Tillidshverv
Medlem af Københavns Borgerrepræsentation fra 2010-2015

Kilde: ft.dk


Altinget logoTransport
Vil du læse artiklen?
Med adgang til Altinget transport kommer du i dybden med Danmarks største politiske redaktion.
Læs mere om priser og abonnementsbetingelser her
0:000:00