Bendt: Forbrugere snydes

Sandra Schwartz

Erfaringerne viser, at når først de private brancheklagenævn kommer op at stå, så kører de godt, og f.eks. på teleområdet tog det også lang tid, før vi nåede et resultat. Så jeg er fortsat fuld af fortrøstning.

Bendt Bendtsen
Økonomi- og erhvervsminister (K)
Forbrugere i især København modtager høje og udokumenterede regninger på el, men stik imod regeringens politik blokerer elselskaberne nu for et nyt energiklagenævn.

Danske forbrugere må også i fremtiden stole blindt på, at de modtager korrekte regninger på el, gas og varme, selv om der i dag hersker koks med alt for høje regninger på elektricitet.

Elforbrugere i København kan langtfra kan vide sig sikre på, at den regning, de modtager, svarer til deres reelle forbrug. Således har borgere modtaget regninger på op til 30.000 kr., som efterfølgende er blevet nedsat til 3.000 kr. uden nærmere forklaring.

Trods de udokumenterede regninger har elbranchen netop sat en kæp i hjulet på et nyt privat klagenævn for el, gas og varme, og dermed blokeres der for den reform af klagesystemet, som erhvervsminister Bendt Bendtsen (K) bebudede sidste år i forbindelse med liberaliseringen af energisektoren.

Altinget logoChristiansborg
Vil du læse artiklen?
Med adgang til Altinget christiansborg kommer du i dybden med Danmarks største politiske redaktion.
Læs mere om priser og abonnementsbetingelser her
0:000:00