DR vælger ny meningsmåling-leverandør

Epinion skal levere meningsmålinger og exit poll til DR under valgkampen. Det velkendte Gallup er skiftet ud med Epinion for at sikre nytænkning til DRs nyhedsudsendelser, forklarer nyhedsdirektør Lisbeth Knudsen
Mette Dyrskjøt

De behøver ikke at komme med en færdig ide til en undersøgelse, vi skal nok sørge for at få den vinklet, så de kan lave tv på den

Mogens Storgaard Jakobsen
Direktør, Epinion
"Epinion, hvad for noget?" spørger de fleste nok. Men det relativt unge og lille Epinion A/S skal levere meningsmålinger til Danmarks Radio under valgkampen. DRs Nyhedsdirektør Lisbeth Knudsen håber, at Epinion kan bidrage med nytænkning og tættere samarbejde om meningsmålinger. Epinion har allerede leveret en række målinger til nyhedsmastodoten, men under hele valgkampen bliver Epinion fast leverandør.

"Vi går efter kvalitet, efter nytænkning, nogen som kan gå ind i et samarbejde med redaktionen om at tænke, hvad ligger der af redaktionelle vinkler og ideer, og hvordan kan det suppleres og udbygges med meningsmålinger," siger Lisbeth Knudsen til Altinget.

Inflation i meningsmålinger
Hun tilføjer, at der er kommet flere og flere målinger på markedet, og derfor er det nødvendigt med nytænkning for at fange seerne og lytterne.

"Der er gået lidt inflation i det og befolkningen tænker, åh nej endnu en meningsmåling om det samme. Der er et behov for at udvikle de politiske målinger, så de bliver mere interessante for brugerne."

Altinget logoChristiansborg
Vil du læse artiklen?
Med adgang til Altinget christiansborg kommer du i dybden med Danmarks største politiske redaktion.
Læs mere om priser og abonnementsbetingelser her
0:000:00