DR vælger ny meningsmåling-leverandør
Mette Dyrskjøt
Ingen forfatter
Ingen forfatter
"Epinion, hvad for noget?" spørger de fleste nok. Men det relativt unge og lille Epinion A/S skal levere meningsmålinger til Danmarks Radio under valgkampen. DRs Nyhedsdirektør Lisbeth Knudsen håber, at Epinion kan bidrage med nytænkning og tættere samarbejde om meningsmålinger. Epinion har allerede leveret en række målinger til nyhedsmastodoten, men under hele valgkampen bliver Epinion fast leverandør.De behøver ikke at komme med en færdig ide til en undersøgelse, vi skal nok sørge for at få den vinklet, så de kan lave tv på den
Mogens Storgaard Jakobsen
Direktør, Epinion
"Vi går efter kvalitet, efter nytænkning, nogen som kan gå ind i et samarbejde med redaktionen om at tænke, hvad ligger der af redaktionelle vinkler og ideer, og hvordan kan det suppleres og udbygges med meningsmålinger," siger Lisbeth Knudsen til Altinget.
Inflation i meningsmålinger
Hun tilføjer, at der er kommet flere og flere målinger på markedet, og derfor er det nødvendigt med nytænkning for at fange seerne og lytterne.
"Der er gået lidt inflation i det og befolkningen tænker, åh nej endnu en meningsmåling om det samme. Der er et behov for at udvikle de politiske målinger, så de bliver mere interessante for brugerne."