Ugens embedsmand: Merete Pantmann vil bringe Ankestyrelsen i tættere dialog med borgerne

Vicedirektøren i Ankestyrelsen er drevet af at træffe beslutninger, der skaber forandringer, og lige nu arbejder Merete Pantmann på at skabe rammer for en løbende dialog med borgerne. Og så tror hun på, at man altid kan lidt mere, end man selv tror. 

Merete Pantmann kobler af i sit sommerhus og nyder lange gåture eller cykelture - gerne sammen med gode venner.
Merete Pantmann kobler af i sit sommerhus og nyder lange gåture eller cykelture - gerne sammen med gode venner.Foto: Liselotte Sabroe/Ritzau Scanpix og Ankestyrelsen
Simon Engell Kjøller

Hvilken opgave tager mest af din tid i øjeblikket?

Jeg er optaget af at bringe Ankestyrelsen i tættere dialog med de borgere, som vi afgør sager for. Ankestyrelsens fornemste opgave er at skabe retssikkerhed ved at sikre, at borgerne får den ydelse, de har ret til.

Jeg er altid gået efter jobs, der gav mig mulighed for variation og en bred vifte af opgaver. Det kræver, at man er fleksibel og parat til at kaste sig ud i nye opgaver og tage ansvar, også selv om man ikke er helt sikker på, at man kan bunde.

Merete Pantmann
Vicedirektør, Ankestyrelsen

Altinget logoEmbedsværk
Vil du læse artiklen?
Med adgang til Altinget embedsværk kommer du i dybden med Danmarks største politiske redaktion.
Læs mere om priser og abonnementsbetingelser her
0:000:00