Storkredsene øst for Storebælt er markant overrepræsenteret på ministerholdet, mens det modsatte gør sig gældende for kredsene på Fyn og i Jylland. Det er et repræsentativt gab, siger politisk redaktør Esben Schjørring. Professor emeritus kalder det "uinteressant".