Ny evaluering: Kampagnedag åbner pigers øjne for STEM-fag

Rambøll har i en ny evaluering set nærmere på kampagnen Girls’ Day in Science, som skal få piger og kvinder til at interessere sig for STEM-fag. Ifølge evalueringen har kampagnen succes med sit forehavende.

<span>Fredag 11. februar er International Day of Women and Girls in Science.</span>
Fredag 11. februar er International Day of Women and Girls in Science.Foto: Søren Bidstrup/Ritzau Scanpix
Tyson W. Lyall

Mænd og drenge er klart i overtal på naturvidenskabelige og tekniske uddannelser.

Det har Girls’ Day in Science som ambition at rokke ved.

Og ifølge en ny evaluering fra Rambøll, så formår den årlige kampagnedag at flytte noget hos sine deltagere.

Altinget logoForskning
Vil du læse artiklen?
Med adgang til Altinget forskning kommer du i dybden med Danmarks største politiske redaktion.
Læs mere om priser og abonnementsbetingelser her
0:000:00