Opsamling på temadebat: Skal vi have en trængselsafgift i hovedstaden?

Altingets temadebat om trængselsafgifter i hovedstaden slutter. Her er et overblik over deltagernes debatindlæg.

Kommissionen for grøn omstilling af personbiler – også kendt som Eldrup-kommissionen – foreslog, at bilister, der kører i miljøzoner i København og på Frederiksberg, skulle betale en afgift.
Kommissionen for grøn omstilling af personbiler – også kendt som Eldrup-kommissionen – foreslog, at bilister, der kører i miljøzoner i København og på Frederiksberg, skulle betale en afgift.Foto: Philip Davali/Ritzau Scanpix
Rasmus Straka Skjødt

Forskere, interessenter og politikere har i Altingets debatspalter diskuteret, hvorvidt de ville have en trængselsafgift i hovedstaden.

Debatten om trængselsafgifter kom, efter at Kommissionen for grøn omstilling af personbiler – også kendt som Eldrup-kommissionen – foreslog, at bilister, der kørte i miljøzoner i København og på Frederiksberg, skulle betale en afgift. 

Her får du et overblik over deltagernes debatindlæg og deres hovedbudskaber:

Altinget logoHovedstaden
Vil du læse artiklen?
Med adgang til Altinget hovedstaden kommer du i dybden med Danmarks største politiske redaktion.
Læs mere om priser og abonnementsbetingelser her
0:000:00