Danske Medier i udspil: Begræns techgiganterne og vand nyhedsørkenerne
MEDIEAFTALE: Presset på Joy Mogensen for at begynde forhandlingerne om en ny medieaftale vokser, efter at Danske Medier onsdag præsenterede nyt medieudspil. Du kan få overblikket over centrale punkter her.
Maja Hagedorn
RedaktionschefStore dele af mediebranchen har været i et planlægningsmæssigt tomrum i flere år, eftersom at centrale dele af medieforliget fra 2018 aldrig blev implementeret.
Louise Brincker
Administrerende direktør, Danske Medier
Få dage inde i det nye år er Danske Medier klar med en direkte opfordring og et nyt medieudspil til kulturminister Joy Mogensen (S).
Opfordringen går på, at hun skal se at få taget hul på forhandlingerne om en kommende medieaftale.
"Store dele af mediebranchen har været i et planlægningsmæssigt tomrum i flere år, eftersom at centrale dele af medieforliget fra 2018 aldrig blev implementeret," siger brancheorganisationens administrerende direktør, Louise Brincker, i en pressemeddelelse.