Danske Medier i udspil: Begræns techgiganterne og vand nyhedsørkenerne

MEDIEAFTALE: Presset på Joy Mogensen for at begynde forhandlingerne om en ny medieaftale vokser, efter at Danske Medier onsdag præsenterede nyt medieudspil. Du kan få overblikket over centrale punkter her.

Techgiganter som Facebook skal dokumentere tiltag for at begrænse ulovligt indhold og disinformation på sociale medier – og effekten af tiltagene, mener Danske Medier, der netop har præsenteret et nyt medieudspil.
Techgiganter som Facebook skal dokumentere tiltag for at begrænse ulovligt indhold og disinformation på sociale medier – og effekten af tiltagene, mener Danske Medier, der netop har præsenteret et nyt medieudspil.Foto: Dado Ruvic/Reuters/Ritzau Scanpix
Maja Hagedorn

Store dele af mediebranchen har været i et planlægningsmæssigt tomrum i flere år, eftersom at centrale dele af medieforliget fra 2018 aldrig blev implementeret.

Louise Brincker
Administrerende direktør, Danske Medier

Få dage inde i det nye år er Danske Medier klar med en direkte opfordring og et nyt medieudspil til kulturminister Joy Mogensen (S).

Opfordringen går på, at hun skal se at få taget hul på forhandlingerne om en kommende medieaftale.

"Store dele af mediebranchen har været i et planlægningsmæssigt tomrum i flere år, eftersom at centrale dele af medieforliget fra 2018 aldrig blev implementeret," siger brancheorganisationens administrerende direktør, Louise Brincker, i en pressemeddelelse.

Altinget logo
København | Stockholm | Oslo | Bruxelles
Politik har aldrig været vigtigere
AdresseNy Kongensgade 101472 København KTlf. 33 34 35 40[email protected]CVR nr.: 29624453ISSN: 2597-0127
Ansv. chefredaktørJakob NielsenDirektørAnne Marie KindbergCFOAnders JørningKommerciel direktørMichael ThomsenFormand og udgiverRasmus Nielsen
Copyright © Altinget, 2024