Om  
Søren Kaster
Kresten Schultz-Jørgensen

LEAD Agency og Kasters fusionerer - Søren Kaster direktør

Med virkning fra 1. januar 2016 fusionerer LEAD Agency og Kasters. "Målet er at skabe et kommunikationshus, der med udgangspunkt i danske ledelsesværdier besvarer virksomhedernes øgede efterspørgsel efter relevans og engagement," oplyser parterne.

Rasmus Nielsen

Ny adm.direktør bliver Søren Kaster, der allerede er rykket ind i LEAD-lokalerne på Nørrebro. Selskabets nye navn bliver LEAD Agency.

Det nye LEAD får en partnerkreds på fem. Det nye LEAD får samtidigt en ny daglig ledelse bestående af chefkonsulenterne Anita Baun Hørdum, Barbara Saitta Bregendal og Eva Svavars Frandsen, som får det daglige ansvar for henholdsvis HR, markedsføring og salg sammen med Søren Kaster og Kresten Schultz Jørgensen, der fortsætter som majoritetsejer og ledende partner med ansvar for kvalitet og udvikling.

I pressemeddelelsen fra de to tidligere konkurrenter hedder det: 

"I en årrække er både LEAD Agency og Kasters begge vokset markant. Nu går de to bureauer sammen for at styrke en kommunikationsrådgivning, der i hvert eneste projekt tager udgangspunkt i ansvarlighed over for mennesker og samfund, involvering og en kort afstand fra tanke til handling. De to bureauer bygger på fælles kompetencer inden for strategi, analyse og eksekvering – og i det fusionerede bureau oprustes på digitale kompetencer."

Navnet er LEAD Agency, og bureauet bliver fra starten et af landets største kommunikationshuse målt på omsætning. Adressen bliver det gamle LEAD Agencys nye lokaler i Ravnsborg Tværgade på Indre Nørrebro.

”Både danske og udenlandske virksomheder efterspørger i stigende grad en rådgivning, man sagtens kan kalde dansk: At kommunikationen er enkel og ansvarlig og ikke bare leverer mere støj til medieverdenen. Målet er derfor mere end blot at levere kommunikationsydelser. Det nye LEAD vil sætte dagsordener med alt det, vi gør, og vi vil flytte mennesker og organisationer,” siger Kresten Schultz Jørgensen, LEAD Agencys ledende partner i pressemeddelelsen.

”LEAD vil skabe fremdrift og resultater i de virksomheder og organisationer, vi samarbejder med – og med fusionen får det nye LEAD også en størrelse, der er afgørende for at kunne tiltrække medarbejdere, der ønsker en karriere i et kommunikationshus med de mest interessante kunder og projekter. Vi vil ikke bare være et stort bureau – vi vil være et stort kommunikationshus, hvor kunder, medarbejdere og gode venner har lyst til at tilbringe tid sammen med os for at vokse sig større, blive mere synlige og klogere,” siger den nye adm. direktør for selskabet, Søren Kaster.

Det nye LEAD vil, som både LEAD Agency og Kasters gør det i dag, levere ydelser inden for både rådgivning, ledelse, Public Affairs og PR-eksekvering på alle platforme. Dertil kommer de omfattende aktiviteter på Folkemødet, der fortsætter bl.a. i regi af MeningsMinisteriet.

Politik har aldrig været vigtigere

Få GRATIS nyheder fra Danmarks største politiske redaktion

Omtalte personer

Søren Kaster

Stifter, Lead Agency
journalist (DJH 1980), Harward Business School 2017

Kresten Schultz-Jørgensen

cand.scient.pol. (Københavns Uni. 1992)

0:000:00