SF-ordfører: Kunst og kultur i folkeskolen skal gøre op med rigide begreber om dannelse
Mere kunst og kultur på skemaet skal tage livtag med rigide mål om faglig dannelse i folkeskolen og give flere elever succesoplevelser. Sådan lyder det fra SF’s kulturordfører, som mener, regeringen bør gøre langt mere for at bekæmpe den kulturelle ulighed i samfundet.


Karl Emil Frost
Journalist og redaktørDer er behov for et grundlæggende opgør med de dominerende dannelsesbegreber på landets folkeskoler, hvor der stilles for snævre og stringente krav til matematikevner og læsefærdigheder.
Det skal ske ved at lade kulturen og kunsten fylde langt mere end i dag for at give flere elever faglige succesoplevelser og dermed også øge trivslen blandt børn og unge.
Hvad vil partierne med kulturpolitikken i Danmark?
Og hvilken betydning har det, hvem der ender med at sidde i ministerkontorerne efter valget?
Det vil Altinget stille skarpt på i en stribe interviews med partiernes kulturordførere frem mod valgdagen.
Du kan læse interviewene her.