Dødsfald: Reklamemanden Peter Hiort, 72

Reklamemanden Peter Hiort, København, der politisk gik fra SF, over EF-modstand til Venstre, er død, 72 år gammel.
Rasmus Nielsen
Peter Hiort havde som reklamemand et særligt blik for polititsk kommunikation, der kulminerede, da han i 1972 hos Morten Jersild udtænkte kampagnen mod dansk medlemskab af EF. Politisk bevægede arkitektsønnen Peter Hiort sig fra SF mod Vensrre, som han repræsenterede i Frederiksberg Kommunalbestyrelse 1994-95. Sammen med Hans Morten Rubin hjalp Peter Hiort Venstre med en moderniseringskur. Blandt hans mest kendte logoer er Netto-hunden, ligesom Jyllands-Posten kan takke ham for sloganet "Hvis De vil vide mere". Peter Hiort lagde navn til flere bureauer, hvor han gerne var kreativ direktør. Fra 2002 var han freelance. En af de Peter Hiorts sidste kampe var mod metrobyggeriet på Gammel Strand i København, hvor æsteten boede i en smuk lejlighed sammen med sin henved 20 år yngre kone, grafikeren Janne Hiort.
Politik har aldrig været vigtigere

Få GRATIS nyheder fra Danmarks største politiske redaktion


0:000:00