Forbrugere kritiserer nye mål for DSB
DSB: Kravene til rettidighed og tilfredshed i ny DSB-aftale er ikke særlig ambitiøse, mener Passagerpulsen. Der er grænser for, hvad vi kan forvente af DSB, lyder det fra Radikale og Enhedslisten. Trafikforsker bakker op.
Hjalte T. H. Kragesteen
Journalist og redaktørMed den infrastruktur, der er i dag, er det nærmest en umulighed at levere tog til tiden.
Andreas Steenberg (R)
Transportordfører
Pendlerne får, hvad de vil have. Sådan lød det fra transportminister Magnus Heunicke (S), da han tirsdag sammen med SF og Enhedslisten kunne præsentere en ny aftale om DSB's fremtid. Men den nye aftale bliver dog ikke kun mødt med tilfredshed fra Passagerpulsen, der hører under Forbrugerrådet Tænk.
Afdelingschef Mette Boye ser tegn på, at kunderne kommer mere i centrum i den nye aftale, men peger på, at der også er områder, hvor ambitionsniveauet ikke er ret højt. Det gælder målene for kunderettidighed og kundetilfredshed.
"Man har et mål om, at kundetilfredsheden ikke må falde, og det synes jeg ikke er særligt ambitiøst. Der burde klart og tydeligt stå, at tilfredsheden skal stige fremadrettet," siger hun.