Forbrugere kritiserer nye mål for DSB

DSB: Kravene til rettidighed og tilfredshed i ny DSB-aftale er ikke særlig ambitiøse, mener Passagerpulsen. Der er grænser for, hvad vi kan forvente af DSB, lyder det fra Radikale og Enhedslisten. Trafikforsker bakker op.

Foto: Colourbox
Hjalte T. H. Kragesteen

Med den infrastruktur, der er i dag, er det nærmest en umulighed at levere tog til tiden.

Andreas Steenberg (R)
Transportordfører

Pendlerne får, hvad de vil have. Sådan lød det fra transportminister Magnus Heunicke (S), da han tirsdag sammen med SF og Enhedslisten kunne præsentere en ny aftale om DSB's fremtid. Men den nye aftale bliver dog ikke kun mødt med tilfredshed fra Passagerpulsen, der hører under Forbrugerrådet Tænk.

Afdelingschef Mette Boye ser tegn på, at kunderne kommer mere i centrum i den nye aftale, men peger på, at der også er områder, hvor ambitionsniveauet ikke er ret højt. Det gælder målene for kunderettidighed og kundetilfredshed.

"Man har et mål om, at kundetilfredsheden ikke må falde, og det synes jeg ikke er særligt ambitiøst. Der burde klart og tydeligt stå, at tilfredsheden skal stige fremadrettet," siger hun.

Altinget logoTransport
Vil du læse artiklen?
Med adgang til Altinget transport kommer du i dybden med Danmarks største politiske redaktion.
Læs mere om priser og abonnementsbetingelser her
0:000:00