Økonomisk Råd vil have mere konkurrence på taxiområdet

TAXILOV: Den politiske aftale om taxiloven, der blev indgået i februar, udgør fortsat en barriere, der hindrer potentiel konkurrence på taxiområdet. Det slår Det Økonomiske Råd fast i sin produktivitetsrapport.

Den danske lovgivning på taxiområdet udgør en konkurrencebarriere. Det slår Det Økonomiske Råd fast i sin produktivitetsrapport, der blev præsenteret i tirsdags.

Vi skal ikke længere tilbage end februar, hvor et politisk flertal med transportminister Ole Birk Olesen (LA) i spidsen indgik en politisk aftale på området.

Selvom loven havde en række liberaliserende ændringer, deriblandt en fjernelse af geografiske begrænsninger, blev kravet om sædefølere, videoovervågning og taxametre fastholdt, hvilket førte til lukningen af den digitale kørselstjeneste Uber i Danmark.

Login

  • Anmeld

    Christian Poulsen · Skattebetalende borger

    Lukning af pirattaxitjenesten Uber.

    Det der førte til lukningen af Uber var udelukkende deres kriminelle handlinger (både i forhold til den nuværende og den forventede kommende) og ingen politiske udtalelser eller ændringsforslag har haft nogen indflydelse på de fortsatte kriminelle handlinger udført af firmaet Uber og deres såkaldte partnere, det gang på gang er dømt for piratkørsel.