Lærere og pædagoger undrer sig over nyt formandskab for Rådet for Børns Læring

Det undrer Danmarks Lærerforening og BUPL, at børne- og undervisningsminister Pernille Rosenkrantz-Theil (S) ikke har taget ”praktiserende” lærere eller pædagoger med i det nye formandskab for Rådet for Børns Læring.

”Det vil give et ekstra perspektiv at have nogen med, som sidder med fingrene i bolledejen," siger Elisa Rimpler.
”Det vil give et ekstra perspektiv at have nogen med, som sidder med fingrene i bolledejen," siger Elisa Rimpler.Foto: Martin Sylvest/Ritzau Scanpix
Tyson W. Lyall

Om Rådet for Børns Læring

Rådet rådgiver børne- og undervisningsministeren om det faglige niveau, den pædagogiske udvikling og undervisningen i folkeskolen og ungdomsskolen.

Rådet rådgiver også om det pædagogiske arbejde med at understøtte alle børns trivsel, udvikling og læring i dagtilbud.

Rådet vurderer skolers og dagtilbuds evne til at bekæmpe negativ social arv, øge integrationen og inkludere børn med særlige behov.

Ud over rådets formandskab består det af medlemmer fra interesseorganisationer på dagtilbuds- og grundskoleområdet, der er udpeget af de indstillingsberettigede organisationer.

Læs listen over alle medlemmer her. 


Kilde: Børne- og Undervisningsministeriet
Pernille Rosenkrantz-Theil udpegede i sidste uge sit første formandskab for Rådet for Børns Læring.

I gruppen på syv personer sidder nu blandt andet et par forskere, en skoleleder og en fagforeningsdirektør.

Til DLF’s og BUPL’s ærgrelse er der dog ikke nogen ”praktiserende” skolelærere eller pædagoger med.

Altinget logoUddannelse
Vil du læse artiklen?
Med adgang til Altinget uddannelse kommer du i dybden med Danmarks største politiske redaktion.
Læs mere om priser og abonnementsbetingelser her
0:000:00