B 232 (Erhvervsministeriet)

Forslag til folketingsbeslutning om en frivillig mærkningsordning for reklamer, hvor der ikke er anvendt digital retouchering, eller hvor der ikke er foretaget kropsændringer på de afbildede personer.

Formålet med beslutningsforslaget er, at stille børne og unge bedre i forhold til den påvirkning de oplever gennem reklamer og influenter på sociale medier, ved at give producenterne af billedmateriale mulighed for at synliggøre, om der er tale om et retoucheret foto. Med forslaget pålægges regeringen at etablere det nødvendige grundlag for at gennemføre og etablere en frivillig mærkningsordning for reklamer og billeder, som ikke anvender digital retouchering, eller hvor der ikke er foretaget kropsændringer på de afbildede personer.

Beslutningsforslag som fremsat


---
Denne artikel er lavet automatisk baseret på dokumenter fra Folketinget. Altinget tager forbehold for eventuelle fejl i teksten.
Politik har aldrig været vigtigere

Få GRATIS nyheder fra Danmarks største politiske redaktion

Omtalte personer

Karina Lorentzen Dehnhardt

MF, gruppeformand (SF)
akademiøkonom (Esbjerg Business College. 1997), lærer (Haderslev Statsseminarium. 2002), MA professionel kommunikation (Roskilde Uni. 2018)

Astrid Carøe

MF (SF)
ba. i statskundskab

Jacob Mark

MF, gruppenæstformand (SF)
bachelor i journalistik, politik og administration (Roskilde Uni. 2017)

0:000:00