Jønsson: K står foran kolossal kommunikations-opgave
Samtidig hører mange af de konservative politikere til den gamle skole, der er mere fokuseret på at ansætte de rigtige Christiansborg-journalister, der kan hjælpe dem med at få deres daglige mediefix end at have fokus på strategi, priming og framing og andre kommunikationsaspekter, der kan få bygget en stærk relation op med vælgerne.
Rasmus Jønsson
Cand.comm., ekspert i politisk kommunikation
Af Rasmus Jønsson
Cand.comm.
De konservative politikere har længe rejst rundt med en forklaring om, at hvis bare de dumme personsager forsvinder, og der i stedet kan komme fokus på partiets politik og de resultater, de igennem regeringsårene har leveret, vil det hele blive godt igen.
Men en diagnose af Konservatives imageproblemer viser, at der skal langt mere til, hvis partiet igen skal vokse sig til et mellemstort parti. Ingen tvivl om, at de mange negative personsager og de seneste måneders ballade har været altødelæggende for partiet, men Konservatives nedtur udspringer også af nogle andre dybereliggende kommunikationsproblemer, som ikke bare løses med at få nye ansigter i billetkontoret og lidt ro på bagsmækken.