Ny radiochef: Sjovt at være under pres
Niels Th. Dahl
JournalistHun er en af de få i vores branche, der formår at forene det sjove, sexede eller spændende med det grundlæggende og det alvorlige.
Lene Johansen
Vært på DR2 og tidligere kollega til Suzanne Moll
TV 2 vandt auktionen om den 5. landsdækkende radiokanal i september 2006.
TV 2|Radio skal være fuldt reklamefinansieret men skal samtidig leve op til public service-forpligtelser, Kulturministeriet nærmere har defineret:
TV 2|Radio skal sende mindst 1000 timers nyhedsudsendelser om året, heraf 2/3 mellem kl. 07 og 23.
Der skal være mindst en times nyhedsmagasin hver dag.
Nyhedsudsendelserne skal fortrinsvis være på dansk.
Nyhedsudsendelserne skal være saglige og upartiske og tilstræbe kvalitet, alsidighed og mangfoldighed.
Egentlig er hun uddannet bibliotekar.
Men 45-årige Suzanne Moll fik allerede kort efter sin uddannelse smag for nyhedsverdenen, og nysgerrighed, charme og et naturligt journalistisk talent har nu sat hende i chefstolen for nyhederne på TV 2|Radio - den første seriøse konkurrent til Radioavisens nyheder på Danmarks Radio.
Udfordringen er stor - men Suzanne Moll er ikke nervøs for opgaven: