Ny radiochef: Sjovt at være under pres

PORTRÆT: Nysgerrig, charmerende og udadvendt - Suzanne Moll skal bryde DR’s monopol på landsdækkende radionyheder.
TV 2|Radios nyhedschef Suzanne Moll forener ifølge en kollega det sexede, sjove og spændende med det grundlæggende og alvorlige (foto: Per Arnesen).
TV 2|Radios nyhedschef Suzanne Moll forener ifølge en kollega det sexede, sjove og spændende med det grundlæggende og alvorlige (foto: Per Arnesen).
Niels Th. Dahl

Hun er en af de få i vores branche, der formår at forene det sjove, sexede eller spændende med det grundlæggende og det alvorlige.

Lene Johansen
Vært på DR2 og tidligere kollega til Suzanne Moll
Fakta

TV 2 vandt auktionen om den 5. landsdækkende radiokanal i september 2006.

TV 2|Radio skal være fuldt reklamefinansieret men skal samtidig leve op til public service-forpligtelser, Kulturministeriet nærmere har defineret:

TV 2|Radio skal sende mindst 1000 timers nyhedsudsendelser om året, heraf 2/3 mellem kl. 07 og 23.

Der skal være mindst en times nyhedsmagasin hver dag.

Nyhedsudsendelserne skal fortrinsvis være på dansk.

Nyhedsudsendelserne skal være saglige og upartiske og tilstræbe kvalitet, alsidighed og mangfoldighed.


Kilde: Altinget research

Egentlig er hun uddannet bibliotekar.

Men 45-årige Suzanne Moll fik allerede kort efter sin uddannelse smag for nyhedsverdenen, og nysgerrighed, charme og et naturligt journalistisk talent har nu sat hende i chefstolen for nyhederne på TV 2|Radio - den første seriøse konkurrent til Radioavisens nyheder på Danmarks Radio.

Udfordringen er stor - men Suzanne Moll er ikke nervøs for opgaven:

Altinget logoChristiansborg
Vil du læse artiklen?
Med adgang til Altinget christiansborg kommer du i dybden med Danmarks største politiske redaktion.
Læs mere om priser og abonnementsbetingelser her
0:000:00