Ugens embedsmand: Lene Volke Roesen vil reducere sagsbehandlingstider uden at gå på kompromis med kvaliteten

Lige nu fylder modernisering af intern og ekstern kommunikation og den strategiske tilgang til HR-området meget af tiden for direktøren i Civilstyrelsen. Hun er drevet af at levere effektiv betjening for borgere, som møder styrelsen ved blandt andet retssager eller erstatning for forbrydelser.

Lene Volke Roesen kobler bedst af fra hverdagens stillesiddende arbejde foran skærmen med alt fra hus- og havearbejde til sport eller en gåtur ved vandet.
Lene Volke Roesen kobler bedst af fra hverdagens stillesiddende arbejde foran skærmen med alt fra hus- og havearbejde til sport eller en gåtur ved vandet.Foto: Henning Bagger/Ritzau Scanpix
Simon Engell Kjøller

Hvilken opgave tager mest af din tid i øjeblikket?

Civilstyrelsen er i gang med en større forandringsproces, hvor vi, siden jeg startede i styrelsen i foråret 2019, har arbejdet målrettet med forbedring af vores driftsstyring og processer for at reducere vores sagsbehandlingstider. Og uden at vi går på kompromis med kvaliteten i sagerne. Lige nu fylder modernisering af vores interne og eksterne kommunikation og vores strategiske tilgang til hele HR-området meget af min tid.

Hvordan har corona påvirket dig og dine medarbejderes arbejde i Civilstyrelsen det seneste år?

Altinget logoEmbedsværk
Vil du læse artiklen?
Med adgang til Altinget embedsværk kommer du i dybden med Danmarks største politiske redaktion.
Læs mere om priser og abonnementsbetingelser her
0:000:00