Nyt koncept skal nedbringe sygefravær i Social- og Boligstyrelsen

Bedre data, klare retningslinjer og gode råd om samtaler med syge medarbejdere er blandt de tiltag, der skal hjælpe med at håndtere sygefravær og stress i Social- og Boligstyrelsen, fortæller HR-leder Bente Stavad.

HR-leder Bente Stavad fortæller om et nyt koncept for stress og sygefravær i Social- og Boligstyrelsen, som blandt andet udpeger nøglepersoner i styrelsen til støtte og hjælp for de ansatte.&nbsp;<br><br>
HR-leder Bente Stavad fortæller om et nyt koncept for stress og sygefravær i Social- og Boligstyrelsen, som blandt andet udpeger nøglepersoner i styrelsen til støtte og hjælp for de ansatte. 

Sine Riis Lund

Sygefraværet i Social- og Boligstyrelsen skal ned. Men styrelsen har måttet sande, at det langtfra er en enkel opgave.

I 4. kvartal 2022 lancerede styrelsen derfor et nyt koncept, der skal klæde hele organisationen bedre på til at håndtere stress og sygefravær.

“Det er ikke, fordi vi som sådan ændrer politik på området. Det handler mere om, at vi får lavet en samlet beskrivelse og sætter ind på forskellige niveauer i organisationen, så vi ser tingene i en helhed,” fortæller HR-leder Bente Stavad.

Altinget logoSocial
Vil du læse artiklen?
Med adgang til Altinget social kommer du i dybden med Danmarks største politiske redaktion.
Læs mere om priser og abonnementsbetingelser her
0:000:00