Nyvalgt LA’er har arbejdet for delebilsfirma og vil privatisere den kollektive transport

Den kollektive trafik skal i højere grad drives af private, og konsekvensen må gerne være ringere serviceniveau eller højere priser i yderområderne, lyder det fra LA's nye klimaordfører, der har arbejdet for Green Mobility. ”Man kan ikke tillade sig at sige, at bare fordi man bor et sted, hvor man godt kan lide at bo, så skal man køre lige så billigt med kollektiv transport som i byerne – på andres regning," lyder argumentet. 

"En CO2-afgift er en liberal
position, fordi det handler om at beskytte naboen for forurening." Frihed er et fravær af tvang, og når nogen udleder, bliver der taget frihed fra andre. Det er sådan, Steffen Frølund vil "frame" sin liberale klimapolitik.
"En CO2-afgift er en liberal position, fordi det handler om at beskytte naboen for forurening." Frihed er et fravær af tvang, og når nogen udleder, bliver der taget frihed fra andre. Det er sådan, Steffen Frølund vil "frame" sin liberale klimapolitik.Foto: Arthur Cammelbeeck/Altinget
Julie Schønning

Der er flere steder, hvor den kapitalistiske agenda og den grønne agenda er “fuldstændig aligned”.

Det er den forening, der motiverer Steffen Frølund, og det er derfor, han har skiftet sin karriere i erhvervslivet ud med en ny hverdag i Folketinget. 

Det behøver nemlig ikke være en venstreorienteret dagsorden at gøre noget godt for klimaet. Den liberale løsning handler i høj grad om at frisætte markedskræfterne, så der kan ske sådan noget, som da Elon Musk opfandt Teslaen.

0:000:00