Anders Bondo: Partnerskab er ved at være et slidt ord

INTERVIEW: Partnerskab og lovændringer fører ikke nødvendigvis til en bedre skole. Det mener formanden for Danmarks Lærerforening, Anders Bondo Christensen, der i stedet ønsker nye initiativer inden for den nuværende lovramme.
Foto: Pressefoto
Per Bang Thomsen

Jeg har intet behov for at sætte min underskrift på et eller andet glitret stykke papir.

Anders Bondo Christensen
Formand, Danmarks Lærerforening

Det brede partnerskab om den danske folkeskole er ved at blive vakt til live igen.

Der stod klart, efter undervisningsminister Christine Antorini (S) i tirsdags mødtes med Venstres folkeskoleordfører, Karen Ellemann, Erik Fabrin fra Kommunernes Landsforening og formanden for Danmarks Lærerforening, Anders Bondo Christensen, til en velbesøgt debataften i Politikens Hus.

Det overordnede mål var at finde ud af, om den danske folkeskole overhovedet har en fremtid. Og efter to timers debat i Københavns centrum blev de fire partere enige om, at folkeskolen nok skal overleve, og at alle parter vil arbejde hen imod et bredt partnerskab om folkeskolen. Et partnerskab, der blev lagt i graven under den tidligere VK-regering.

Altinget logoUddannelse
Vil du læse artiklen?
Med adgang til Altinget uddannelse kommer du i dybden med Danmarks største politiske redaktion.
Læs mere om priser og abonnementsbetingelser her
0:000:00