Forsker: Skolelukninger kan give ny viden om digital undervisning

UNDERVISNING: Mens alle skoler og uddannelsesinstitutioner har sendt eleverne hjem, forsøger lærere at fjernundervise med digitale hjælpemidler. Det kan give ny viden og rykke ved fordomme og skepsis mod digitale undervisningsmidler, mener forsker.

Skolelukninger kan give ny viden om digital undervisning, mener digitaliseringsforsker.
Skolelukninger kan give ny viden om digital undervisning, mener digitaliseringsforsker.Foto: Kim Haugaard/Ritzau Scanpix
Simon Engell Kjøller

Med hjemsendte elever er uddannelsesinstitutioner og undervisere blevet kastet ud i digital undervisning – om de vil det eller ej.

Det kan give et positivt skub for mere og bedre digitalisering i undervisningen. Det vurderer ph.d. og digitaliseringsforsker ved Aalborg Universitet Christian Ravn Haslam.

”Det her giver os et erfaringsgrundlag til en kvalificeret snak om værdien af de digitale redskaber. Nu kan vi for alvor finde ud af, hvad der fungerer godt, og hvad der fungerer mindre godt,” siger Christian Ravn Haslam.

Altinget logoUddannelse
Vil du læse artiklen?
Med adgang til Altinget uddannelse kommer du i dybden med Danmarks største politiske redaktion.
Læs mere om priser og abonnementsbetingelser her
0:000:00