KL og Danske Skoleelever går sammen om Elevtelefonen

ELEVER: Danske Skoleelever byder KL indenfor som ny samarbejdspartner bag Elevtelefonen. Telefonen leverer elev-til-elev-rådgivning om alt indenfor skoleområdet.

”Vi og KL har mange fælles interesser såsom
at styrke motivationen for eleverne og bekæmpe mobning i skolerne,” siger formanden for
Danske Skoleelever, Jakob Bonde Nielsen.
”Vi og KL har mange fælles interesser såsom at styrke motivationen for eleverne og bekæmpe mobning i skolerne,” siger formanden for Danske Skoleelever, Jakob Bonde Nielsen.Foto: Colourbox
Tyson W. Lyall
Fakta
Elevtelefonen blev lanceret i 2013 med formålet om at lave elev-til-elev-rådgivning.  

Elever ringer ifølge Danske Skoleelever blandt andet om mobning, lærer-konflikter og prøver.  

Til at modtage opkald sidder elever, der har afsluttet enten 9. eller 10. klasse. Elever kan komme igennem på: 70 22 05 33.

Kilde: Danske Skoleelever og DR

KL skal styrke Elevtelefonens rådgivning.

Danske Skoleelever (DSE) har derfor inviteret kommunerne med ind som partner bag telefonlinjen, hvor unge rådgiver om alt relateret til skolegang.

”Vi og KL har mange fælles interesser så som at styrke motivationen for eleverne og bekæmpe mobning i skolerne. Derfor kommer vi til at stå stærkere med det nye samarbejde,” siger formanden for Danske Skoleelever, Jakob Bonde Nielsen.

Altinget logoUddannelse
Vil du læse artiklen?
Med adgang til Altinget uddannelse kommer du i dybden med Danmarks største politiske redaktion.
Læs mere om priser og abonnementsbetingelser her
0:000:00