KMD: Vi bør stille digitale krav til folkeskolen

DIGITALISERING: Hvis folkeskolen for alvor skal digitaliseres, skal der stilles håndfaste krav, mener KMD-direktør Lars Monrad-Gylling. Han foreslår it i minimum 10 procent af undervisningen. For firkantet, mener S og V.
Lasse LangeKlaus Ulrik Mortensen

Alle er enige om, at begavet it-undervisning kan være med til at øge inklusion og differentiering i folkeskolen. Men hvis potentialet er der, teknologien findes, og den politiske vilje er til stede, hvorfor sker der så ikke mere?

Lars Monrad-Gylling
Direktør, KMD
De danske folkeskoler skal tvinges til at bruge tablets og andre digitale vidundere i undervisningen.

Det foreslår Lars Monrad-Gylling, direktør i KMD.

"Man kunne sagtens rejse et krav om, at eksempelvis 10 procent af undervisningen fra 6. klasse og opefter skulle foregå digitalt. I den alder er langt de fleste børn yderst digitale," siger Lars Monrad-Gylling.

Han er skuffet over, at folkeskolen ikke er nået længere med digitaliseringen.

Altinget logoUddannelse
Vil du læse artiklen?
Med adgang til Altinget uddannelse kommer du i dybden med Danmarks største politiske redaktion.
Læs mere om priser og abonnementsbetingelser her
0:000:00