Ny temadebat: Hvad har vi lært af coronakrisen?

Online undervisning, mistrivsel og mere frihed til lærere og ledere. Coronakrisen har ændret hverdagen på landets uddannelsesinstitutioner. Men hvad har vi egentlig lært af det seneste år? Hvilke udfordringer er blevet åbenbaret, og hvad kan man tage med videre? Det spørger Altinget Uddannelse om i denne debat.

Hvad har vi lært af det seneste år, hvor elever har været hjemsendt, trivslen udfordret og hvor lærere og skoleledere fået mere frihed? Det spørger Altinget Uddannelse om i denne temadebat.
Hvad har vi lært af det seneste år, hvor elever har været hjemsendt, trivslen udfordret og hvor lærere og skoleledere fået mere frihed? Det spørger Altinget Uddannelse om i denne temadebat.Foto: Anthon Unger/Ritzau Scanpix

De seneste 14 måneder har coronakrisen vendt op og ned på landets uddannelsesinstitutioner. Hjemsendelser, online undervisning og bekymringer om alt fra studenterkørsel til afgangsprøver er blevet den nye normal.

Det seneste år har vi hørt historier om, hvordan nogle elever mistrives, når de ikke kan mødes fysisk med deres klassekammerater, mens andre elever er bedre med fagligt. Samtidig har flere lærere og ledere rost den frihed, de har fået til at tilrettelægge undervisningen bedst muligt.

Vilkårene for undervisningen det seneste år har ført til en lang række nye spørgsmål.

Altinget logoUddannelse
Vil du læse artiklen?
Med adgang til Altinget uddannelse kommer du i dybden med Danmarks største politiske redaktion.
Læs mere om priser og abonnementsbetingelser her
0:000:00